top of page

למה זה קורה לי?



"בין הגירוי לתשובה קיים מרחב. במרחב הזה ממוקם החופש שלנו והיכולת שלנו לבחור את התשובה שלנו. בתשובה שלנו ממוקמת הגדילה שלנו והאושר שלנו"

ויקטור פרנקל

מדי פעם זה קורה - הדברים נתקעים ולא זורמים כמו קודם. מה שלפני כן זז בקלות, עם שמחה והנאה, עכשיו הולך בקושי, עם הרבה התלבטויות ושאלות. וכל זה קורה באופן מחזורי.

כמטפלת אני פוגשת את זה כשמגיעים יותר מטופלים עם בעיות דומות ושאלה עמוקה שמבקשת לדעת "מי אני?", "למה זה קורה לי?". כשזה לא מגיע לרובד כזה עמוק, אז בדרך כלל, מופנית אצבע מאשימה כלפי מישהו או משהו, אפילו כלפי מזג האוויר: "יש לי מצברוח כזה בגלל החורף".

מילת המפתח שחוזרת על עצמה היא "מקרה". כל זה קורה! הדברים קורים כשאנחנו לא בתשומת לב, הם קורים באופן אוטומטי, מתוך שינה. הם קורים כשאין לנו ראייה יותר גלובלית על הדברים, החיים, האנשים.  אם תסתכלו על מפות הכוכבים תזדעזעו לגלות שמזג האוויר הסוער מביא איתו אלימות, נקמנות, סכנות, פגעי טבע ושערוריות. למעלה זזים הכוכבים ופה למטה אנחנו מגיבים וחושבים שזה תלוי בנו.

למזלנו, כבני אדם, אנחנו יכולים להשתחרר מהמקרה. לזוז ממה שקורה תחת ההשפעות השונות של החיים לעבר החיים שאנחנו רוצים ליצור.  על זה מדבר ויקטור פרנקל – על המרחב הזה, שהוא לפעמים קטן אבל בתוכו מתרחשת ההתפתחות. כמה נפלא!

Recent Posts

See All
bottom of page