top of page

הצופית ובת זוגתו

התקופה בין האביב לקיץ מביאה עמה מזג אוויר בלתי צפוי. החום הלוהט, שהגיח לפתע, שכך. השמש ששורפת הכל התעדנה. פה ושם עננים כיסו את השמיים וסככו עלינו. טיפות גשם ציננו את האוויר. צופית התרוצצה לה מפרח לפרח. מעופה הקליל כה מרשים. כחול-כנפיה, צווארה הגמיש ושירתה המופלאה. זהו הזכר שיופיו כל כך בולט. הנקבה האפורה מחכה בקן ושומרת על גוזליה. לכל אחד יש את התפקיד שלו. הזכר שמביא הביתה אוכל, הנקבה שמטפלת בקן ובגוזלים.


מגיעה אלי אישה עם תסמיני גיל המעבר. המחזור כבר לא סדיר, גלי חום מפריעים לתפקוד ולשינה. לפני המחזור יש כאבי ראש, כאבי שרירים ברגליים, תחושה כבדה. היא אוהבת לרקוד ולהיות בתנועה. האוויר הפתוח עושה לה טוב. במהלך השנים היא גידלה 4 ילדים ויצאה כל בוקר לעבודה. הבית תמיד טיפ-טופ, מסודר ונקי כמו במעבדה. לפני כמה שנים היא החליטה שהיא עובדת פחות ומקדישה את עצמה לילדים ולמשפחה. באותו הזמן היא הלכה אחרי ליבה והריקוד מצא אותה. התסכול פינה מקום להוקרת תודה. הפרנסה פינתה מקום לחיים, לנשמה. בבחירות שלה עדיין מעורבת החברה, הציפיות ולחצי היומיום. כשהיא מספרת על העבודה שלה היא נכבית. הגוף מתכנס בתוך עצמו והופך כבד, הפנים מאבדות צבע. כשהיא מתחילה לספר על הריקוד היא מזדקפת, מחייכת חיוך רחב ומטה את הראש כלפי מעלה והצידה. פניה מוארות, חיוכה כובש, המילים צוהלות. היא רוצה להיות הכל לכולם, אבל באותו זמן, היא רוצה זמן לעצמה, לעשות את מה שהיא רוצה. תמיד קשה לה למצוא את הזמן לעשות את זה. הצרכים של כל אחד אחר תמיד באים קודם. "זה לא נוח לעשות לבד. זה מחיר שאני משלמת". עכשיו היא עומדת בפני בחירה נוספת. הציעו לה לעבוד יותר. יותר כסף. יותר פנסיה. יותר זמן ומחויבות. "מה אני רוצה באמת? איך אוכל לשלב את הבית עם האומנות, את החיים עם הנשמה? איך אעמוד בפני הציפיות של האחרים? איך לשחרר את הלחץ הכלכלי?"

* * *

בהתאמת הרמדי ההמואופתית צריך להביא בחשבון כל חוסר איזון לא רק ברמה הפיזית, אלא גם ברמה המנטלית והרגשית. סוג המחשבות של האדם, מצב הרוח שלו, תחושות ותנוחות הגוף, מה הוא אוהב או שונא לאכול, האם קר או חם לו, על מה הוא חולם. כך נוצרת תמונה שלמה שתואמת לה רמדי הומאופתית. גם הרמדי צריכה לכלול את כל המרכיבים באדם. להתאים לו כמו כפפה ליד. הרמדי ההומאופתית Sepia מטפלת בתופעות של גיל המעבר והיא מתאפיינת על ידי התחושה העיקרית של האישה שנאלצת לעשות דברים בניגוד לכוונותיה. צד אחד שלה אומר "תעשי את מה שאת רוצה, תהיי עצמאית, תגשימי את עצמך", אבל אם היא עצמאית מדי היא תאבד את תמיכת המשפחה או מקום העבודה ולא תוכל לשמור על בעלה וילדיה מאושרים. במצבי חיים שונים היא תאלץ לעשות דברים שהיא לא רוצה. לעיתים היא מתגרשת מבעלה או נפרדת ממנו, עוזבת את העבודה והבוס הבלתי מתחשב, אבל ברוב המקרים היא מנסה לשמור על בעלה וילדיה מאושרים, לשמור על מקום עבודתה ובעת ובעונה אחת להגשים את מושא תשוקותיה. טיפול הומאופתי המשלב תשאול והקשבה לתחושות ולצרכים עם הרמדי המתאימה עוזר לאישה עם חוויה כזאת, למצוא דרכים במערכות היחסים שלה שיענו גם על הצרכים שלה. ללמוד לתת לעצמה את אותה עדיפות שהיא נותנת לכל אחד אחר בחייה.

Recent Posts

See All
bottom of page