top of page

להירגע באמת ולעומק!


כולנו צריכים להירגע ולתרגל הרפיה מדי יום (למטה יש לינק למדיטציה של הירגעות עמוקה)


האם אפשר להביט ביופי בעיניים מתוחות? האם אפשר להגיד "אני אוהב אותך" בשפתיים מכווצות? האם אפשר לחבק כשכפות הידיים קפוצות? הידעתם? בהרגעת השרירים, במיוחד השרירים הקטנים שבפּנים, ניתן להגיע למצב אחר של רגש ושל מחשבה. כל הרפיה צריכה להתחיל עם הפניית תשומת לב פנימה לשרירי הפנים הקטנים ולהרגיע את השרירים מסביב לפה, השרירים מסביב לעיניים ואפילו שרירי העיניים עצמם. נסו לחקור כמה שתוכלו את ההירגעות. שימו לב כיצד שרירי הפנים שלכם מכווצים ונסו להפנות את תשומת הלב הפנימית שלכם לעבר שרירי הפנים כדי להרגיע אותם. תשומת לב פנימית שונה מזו החיצונית כי היא משתמשת בחוש פנימי, ולא בחושים הרגילים שלנו שפונים החוצה, כמו השמיעה, הראייה, המגע.

לרובנו אין זמן להירגע. אנחנו נסחפים תמיד בזרם החיים של מחשבות, חרדות ודאגות חסרות תועלת. החיים המודרניים מייצרים תמיד מתחים בשרירים שלנו, הבעות מודאגות, תנועות נמהרות, וכל זה מבזבז כמות עצומה של אנרגיה. האם אי פעם שמתם לב שאתם מקבעים בתוככם תנוחות מסוימות, הבעות פנים מסוימות? במדיטציה זה טוב לשים לב ליציבה שלנו, להבעת הפנים, לתנוחת הפנים, וללמוד דרך תשומת לב פנימית כיצד לשנות את התנוחות האלה. לוּ היינו יכולים להתבונן בעצמנו בעודנו צוללים לתוך כעס, להתבונן במתח שהוא יוצר בגוף, היינו יכולים להרפות את השרירים, הגדולים והקטנים, וכך לשנות את המצב הפנימי שלנו. זה נכון שאנחנו לא יכולים פשוט להירגע רק באמירה: "תירגע". זה אפילו יכול לעצבן עוד יותר. אבל בעזרת הפניית תשומת הלב פנימה, תודות למאמץ מכוון שאתם עושים באופן מודע, תוכלו לקבל תוצאות גם אם תעשו את זה רק פעם בשבוע.

לעתים קרובות אנשים נשארים ערים בלילה בגלל קבוצה מסוימת של שרירים שנמצאת במצב מתוח. הם מנסים להירגע בניסיון לפנות אל המחשבה שלהם או אל הרגשות - אבל הם לא מתבוננים בעזרת תשומת לב פנימית בכיווץ השרירים שקיים בגופם. תנוחות והבעות אופייניות מעוררות בנו מחשבות ורגשות אופייניים. לדוגמא, אדם ממהר, שלא יכול להפסיק להתרוצץ, תנועותיו נמהרות וכל זה מעורר רגשות נמהרים, חרדות, חוסר סבלנות ודאגות. אם אנחנו רגילים לעשות תנועות נמהרות ואף פעם אין לנו זמן לכלום, תחושות הגוף והתנועות התזזיתיות יגרמו לנו לחוש חרדה ולהיות מוטרדים.

אם תתחילו עם השרירים הקטנים של הפנים ותעשו את התרגיל הזה די בכנות, תופתעו מאוד לגלות עד כמה מחשבות קשות ומדאיגות נפסקות לחלוטין. לדוגמא, הפסיקו להזעיף פנים לזמן קצר. בעזרת תשומת לב שפונה באמת פנימה היכנסו לשרירים הזועפים, והפלא ופלא, כל מחשבות הזעף שלכם ייעלמו. תזכרו להתחיל עם הרפיית שרירי הפנים. הביאו את המודעות לשרירים האלה והרגיעו אותם אחד אחד. זכרו במיוחד את השרירים הקטנים מסביב לעיניים. מסביב לכל עין יש יותר ממאה שרירים קטנים. הרגיעו גם את השרירים הקטנים מסביב לאף, שרירי הלחיים, שרירי הקרקפת והשרירים בחלק האחורי של הצוואר. אפשר לתרגל את תשומת הלב הזאת בכל רגע ביום, בנהיגה, בעבודה, בהליכה, בזמן הארוחה. מניסיוני האישי אספר שהרפיית שרירי פרקי כף היד והאצבעות היא שימושית ביותר כשאין לי זמן לעשות שום דבר אחר. אפילו במהלך פגישה הניחו לידיים ולאצבעות שלכם להישמט כי הידיים מבטאות אלימות בקלות רבה מדי.

שלכם, מהלב יעל


הנה הלינק למדיטציה: https://youtu.be/zf8rpkRM4EA

Recent Posts

See All
bottom of page