top of page

מנופאוזה - ההפסקה חשובה כמו התו עצמו

מֶנוֹפָּאוּזָה. מילה מעניינת, לא? בעברית יפה זה נקרא גיל המעבר. בעברית פחות יפה גיל הבלות. ככה, בלי להסתכל על משמעות המילה או על ההגדרה הרפואית, עולה בי הרהור לגבי המשמעות של הפאוזה (במֶנוֹ). ועל המעבר (בגיל). חשוב לקחת הפסקה. הפסקה כדי לנשום, כדי לנפוש, כדי להיזכר במה שבאמת חשוב. והנה ההפסקה שעליה מדברת המֶנוֹ היא הפסקה לא פשוטה בכלל. גלי חום תוקפים אותך בפתאומיות ואת מרגישה שאת עולה באש וכל מה שאת מפנטזת עליו זה לקפוץ ללא בגדים לתוך ברכת קרח. תוקפים אותך מצבי רוח לא הגיוניים ובעלך בטוח שהתחרפנת (את כבר יודעת את זה). את ישנה גרוע. את משמינה - עם או בלי אוכל. הגוף שלך משתנה, הגב כואב, מערכת העיכול משתבשת. רגע? את מזדקנת? פה נכנס הביטוי 'גיל הבלות'. את מתבלה. אבל די, באמת! את פשוט במעבר. מאיפה את עוברת ולאן? שאלה טובה. את עוברת מזו שנותנת שירות ליצורים קטנים ונחמדים לזו שנותנת שירות לעולם? המעבר הזה - הוא בין העולמות? הוא כגשר אל עבר היעד הנכסף? בקיצור, זה רגע מאתגר אבל הוא נושא עמו פרי. זאת באמת הפסקה שגורמת לך לשאול מה באמת חשוב לי, מה אני באמת רוצה לעצמי? מה הייעוד שלי? איך אני עושה שלום עם השינויים האלה שעד כה נראו כמתקדמים בהילוך איטי וכעת הם בהילוך מהיר, מאד מהיר.

אפשר לעבור את הרגע הזה בצורה יותר רגועה, לישון יותר טוב, לאזן את הטמפרטורה- הפיזית והרגשית, להיכנס פנימה ולעשות שלום. ההומאופתיה היא כלי נהדר ועוצמתי שמאפשר להביא לתוכך את השלום והאיזון, השלווה והקבלה. ותוסיפי לזה מדיטציה של כמה דקות ביום ואת באמת עוברת לעולם שכולו טוב :)


הומיאופתיה היא רפואה הוליסטית. אם אישה מגיעה אלי עם בעיות גיל המעבר - למשל, גלי חום בלבד - אני כהומיאופתית עדיין אסתכל עליה כעל אדם שלם, ולא אקבע טיפול רק לגלי החום. הגוף שלנו קשור לרגשות ולמחשבות שלנו. הדרך שבה אנחנו תופסות את החיים גם היא ייחודית לכל אישה. לכן, אין טיפול אחד שמתאים לכל הנשים אלא טיפול שמתאים לך באופן אינדיבידואלי, על פי הדרך שאת חווה את הדברים שבתוכך ומסביבך. זה נקרא טיפול שלם ומהותי. טיפול כזה מטפל בחוסר האיזון הכללי, שבו גלי החום של האישה יחלפו ועמם תשתפר הבריאות הכללית של האישה .


Recent Posts

See All
bottom of page